آب و هوای قبرس شمالی
نوشته شده توسط : صبا


آب و هوای قبرس شمالی
آب و هوای قبرس شمالي مدیترانه ای با( فصل زمستان های معتدل و فصل تابستان های گرم) میباشد. معدل دمای هوا در فصل تابستان حدود 30 سکو سانتیگراد میباشد، در حالی که دمای فصل‌زمستان به طور تقریب به 15 جايگاه سانتیگراد کاهش می یابد. این جزیره بیشتر بارندگی خویش را در ماه های فصل‌زمستان اخذ می نماید و فصل‌تابستان ها معمولا بی بارش میباشد. شایسته ترین مجال برای مهاجرت به قبرس شمالی در بهار یا این که فصل‌پاییز میباشد که هوا معتدل‌خیس  ویزا کاری قبرس شمالی میباشد.

درباره آب و هوای قبرس شمالی بیشتر بدانیم
تاریخ قبرس شمالی (امپراتوری‌ها و جنگها)
جاهای جالب در قبرس شمالی
سمت راست سالامیس | سمت چپ بویوکهان
تاریخ قبرس شمالی غامض میباشد و به هزاران سال پیش گشوده میگردد. در طی قرن‌ها، این ناحیه زیر تأثیر امپراتوری‌ها و اقتدار‌های پشت سر هم به عنوان مثال اهل ایران‌ها، رومی‌ها، یونانی‌ها، امپراتوری عثمانی و آخر و عاقبت انگلیسی‌ها قرار گرفته میباشد. هرمورد از این امپراتوریها با اثر به مکان گذارده، فرهنگ و تمدن، آداب و رسوم و سنت های این حوزه‌ را صورت دادند.

چت در مجموعه تلگرام ایرانیان قبرس شمالی
یک کدام از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ قبرس شمالي، تقسیم جزیره در سال 1974 بود که بعد از یک عصر تنش فی مابین یونانی و قسمت سوراخ قبرس چهره بخشید. در بالا با مدد یونان یک شورش در جزیره صورت گرفت و این جزیره در چنگ یونان قرار گرفت. در جواب، ترکیه به قبرس حمله کرد و در غایت سبب ساز به حریق بس و تولید مرزی بنام «خط سبز» شد که جزیره را به دو نصفه شمالی و جنوبی تقسیم کرد.

از آن فرصت، قبرس شمالي خویش را تحت عنوان یک مرز و بوم جداگانه معرفی کرد اما فقط به وسیله ترکیه به رسمیت شناخته شد. در صورتی‌که چه این تضارب‌ها در قبلی تأثیر عمیقی بر تمدن و اقتصاد حیطه گذاشت البته با این وجود، قبرس شمالي در طی سال‌ها به گسترش و پرورش خویش افزود و امروزه به مقصدی منحصر و جالب برای عموم از سراسر دنیا تبدیل گردیده است.

احاطه ایرانیان در مرزو بوم قبرس به امپراتوری هخامنشیان در قرن پنجم پیش از به دنیا آمدن برمی شود. درین زمانه، مرزوبوم قبرس یک حوزه‌ گرانبها از نگاه بیزنس و منابع سنگ مس برای ایرانیها بوده. از حاصل آن زمان معماری و هنر اهل ایران با مثال هایی از سفالگری و فلزکاری به مدل اهل ایران در محوطه های باستان شناسی میهن قبرس به مکان ما‌نده میباشد.

خلال امپراتوری هخامنشی، این جزیره برای بازه زمانی کوتاهی به وسیله امپراتوری ساسانی، یکی از دیگر از سلسله های اهل ایران، در قرن هفتم بعد از ولادت اداره می‌شد. درین مجال، جزیره شاهد توسعه آئین زرتشتی، و همینطور ایجاد کرد یک‌سری ابنیه و اثرها همگانی نو بوده میباشد. اگرچه نفوذ جمهوری اسلامی ایران در میهن قبرس ممکن میباشد به اندازه بقیه امپراتوری های قاضی بر این جزیره مانند یونانی ها و عثمانی ها پر رنگ نباشد، اما برخی اثرها تاریخی و فرهنگی مانند ضرب سکه برای نخستین دفعه در تاریخ این جزیره بوسیله اهل ایران ها مهاجرت کاری به قبرس شمالی  یادآور آن زمان میباشد.

یکی‌از مثال های باستانی به‌جا باقی مانده از زمانه اهل ایران ها اثرها شهر تاریخی سالامیس میباشد که در کنار دریا شرقی جزیره جای‌دارد. سالامیس یک شهر اصلی در زمان اهل ایران‌ها بود که بوسیله اردشیر سوم به تصرف درآمد و ابعاد به راس عمده فرهنگ و تمدن و بیزنس یونان تبدیل شد. امروزه، بازدیدکنندگان میتوانند بقایای ابنیه تئاتر، و گرمابه های رومی و دیگر بنا ها را تماشا نمایند. دیگر جای ‌های باستان‌شناسی و تاریخی اساسی در قبرس شمالي که عمر آنان به زمان سلطنت ایرانیان برمی‌خواهد شد عبارتند از: سولی، کاخ وونی و ویرانه‌های شهر باستانی ماریون.





:: برچسب‌ها: ویزا کاری قبرس شمالی,مهاجرت کاری به قبرس شمالی ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: